SNAPSHOTS-TOP.jpg

« The Tripod: CAMERA Links in 3 Languages Feb. 26 - March 10 | Main | Where's the Coverage? "Jews Have Not Taken Anything by Force" »

March 11, 2014

AFP Forced to Correct False Story Based on PA Security Sources

AFP ran with a story citing Palestinian security forces who claimed a Palestinian from the Tulkarem area died after Israeli troops shot at his car. The media outlet, however, was forced to pull the story when PA security forces acknowledged the information was incorrect:

KILL our URGENT story Israel-Palestinians-conflict-toll,urgent "Palestinian dies after Israel troops fire on his car: Palestinians". Palestinian security sources say their information on army gunfire was incorrect.

The Palestinian Ma'an news agency, basing its report of the car crash in part on the AFP article, included more information but still blamed Israel for the fatal car accident. near Tulkarem . According to Ma'an, the Palestinian died in car wreck due to an 'Israeli police chase'. The Palestinian news agency did not correct.

Posted by RH at March 11, 2014 11:43 AM

Comments

Maan are known liars and racists like Miftah.
I'm glad Camera exposed them.
But here's what people may not know, Europe funds these racists at Maan.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/178384#.UyBwSSyYb4h
EU-Funded Arab News Source Posts Its 'Protocols'
Judea and Samaria-based Ma'an News Agency caught regurgitating Russian forgery; network funded by EU and UN.
Ari Yashar
3/12/2014

An independent Arab news source based in Judea and Samaria, funded by the European Union (EU) and United Nations (UN), has been exposed publishing an anti-Semitic article that regurgitates the slanderous lies of the "Protocols of the Elders of Zion."

Ma'an News Agency released an op-ed in Arabic on February 11, which picks up where the 1903 Russian anti-Semitic "Protocols" left off, in its shrill accusations of a Jewish conspiracy to dominate the world. The document was exposed as false in 1921, but remains popular particularly in the Arabic-speaking world.

The Arabic article, translated by Palestinian Media Watch (PMW), claims the Jews "are planning means to take over the reins of world politics, by spreading organized destruction throughout the countries." It goes on to blame the Jews for the French and Russian revolutions, among other things.

"The Jewish Masons...have gained world domination through their monopoly of the banking system, their control of the gold (trade), natural and industrial resources, water and food, as well as by destroying the economies of countries (to ensure) that they remain under their control," claims the article.

The screed goes further in blaming Jews for "creating new states at the expense of stable ones, by partitioning and drawing new international borders, through armed military invasion, the theft of native lands and the expulsion of their residents - as in the case of Palestine and its residents."

While the article is appalling enough for its anti-Semitism and historical revisionism, it takes on new dimensions when one notes the source of funding for the news agency, which is a part of the Ma'an Network.

The European Commission, UNDP (Development Program), UNESCO, the Governments of Denmark and the Netherlands, as well as the British UKaid and UK Department for International Development, are among those listed as "partners and donors" of the network.

Not Ma'an's first run-in with anti-Semitism

In January 2013, PMW caught Ma'an in a similar article describing Jews as "cursed" by Allah, who it claimed "has stricken fear in their hearts and decreed humiliation and degradation upon them until Judgment Day."

A mere three hours after the article was exposed by PMW, Ma'an removed it and posted and explanation claiming the article slipped through editing because of the conflict in Gaza.

At the time, the news source promised that "Ma'an will re-examine the policy of publishing readers' articles to avoid the occurrence of similar mistakes." An additional step implemented since the incident is the inclusion of a disclaimer before op-eds noting the contents are the opinions of the author and not the news agency.

The Ma'an article is by no means the first case of European and UN funded anti-Semitism among Arabs in Israel.

A broadcast on official Palestinian Authority (PA) TV last October dehumanized Jews as "crows" and "rats," further calling them "foreigners" in Jerusalem, the 3,000 year old Jewish capital. The broadcast was funded by the EU, as well as European governments including Denmark and the Netherlands.

The various cases of blatant anti-Semitism are part of a wider trend of rising PA incitement against Jews.

Posted by: Lisa Epstein at March 12, 2014 01:39 PM

The anti Israel AFP printed a false story of a Jerusalem Rabbinical court sentencing a dog to stoning, because they thought the dog was the reincarnation of a lawyer. When the absurd story was proven to be false, the AFP quietly buried the story and resumed upon thinking of the next blood libel against Israel.

In another attempt to blood libel the Jews, the Pallywood AFP printed a story claiming an Israeli military operation in Gaza resulted in about a hundred casualties who were mainly children. When it was discovered the casualties consisted mostly of Islamic militants, and of the civilian casualties only a minority of them were Palestinians who were 16 or younger, the AFP was approached to post a correction. The AFP acknowledged the falsehood and subsequently stated they would print a correction. But the AFP did NOT print a correction. They simply reprinted the story without the erroneous phrase claiming the attack killed "mainly children."

I keep all of this in mind any time the anti Israel AFP prints another of their tens of thousands of anti-Israel articles.

Posted by: Ken Kelso at March 23, 2014 08:59 AM

Guidelines for posting

This is a moderated blog. We will not post comments that include racism, bigotry, threats, or factually inaccurate material.

Post a comment




Remember Me?

(you may use HTML tags for style)