« How Carter Can Get Forgiveness | Main | The J Street-Saudi Connection »

December 23, 2009

Guardian Corrects Headline

Yesterday the Guardian published the following correction:

We should not have put the headline "Israel admits harvesting Palestinian organs" on a story about an admission, by the former head of the Abu Kabir forensic institute near Tel Aviv, that during the 1990s specialists at the institute harvested organs from the bodies of Israeli soldiers, Israeli citizens, Palestinians and foreign workers without getting permission from the families of the deceased (21 December, page 15). That headline did not match the article, which made clear that the organs were not taken only from Palestinians. This was a serious editing error and the headline has been changed online to reflect the text of the story written by the reporter.

Mere Rhetoric has more on this story.

Posted by TS at December 23, 2009 03:34 AM


It is time for a Campus Watch and/or SPME study of the writings of Professor Nancy Scheper-Hughes - of the University of Berkeley (Journal of Palestine Studies, etc. - where else?) -whose comment is quoted in the offending article.

Posted by: Paul at December 23, 2009 07:29 AM

"Guidelines for posting" has a statement that your own editors violate regularly, including the Palestinian organ harvesting headline.

How about the thought that you people might try to meet your blog standards in your newspaper and website?

Posted by: Ted Apple at December 23, 2009 10:50 AM

Guidelines for posting

This is a moderated blog. We will not post comments that include racism, bigotry, threats, or factually inaccurate material.

Post a comment

Remember Me?

(you may use HTML tags for style)