« Ha'aretz Errs on Area C Building | Main | Ha'aretz Prints Rare Retraction of Substantive Error »

November 10, 2009

Ha'aretz Errs on U.N. Resolution 242

242 correction nyt.jpg
The New York Times commendably corrected. Will Ha'aretz?

Ha'aretz, considered by some the New York Times of Israel, claimed in its editorial Friday:

. . . Israel must seek peace with Syria in the context of Security Council Resolution 242 of November 1967: full and secure peace in return for complete withdrawal.

The New York Times corrected this falsehood three times back in 2000, making clear that in fact the resolution does not specify how much and from which territory Israel should withdraw. The Sept. 8, 2000 correction, for example, read:

An article on Wednesday about the Middle East peace talks referred incorrectly to United Nations resolutions on the Arab-Israeli conflict. While Security Council Resolution 242, passed after the 1967 Middle East War, calls for Israel's armed forces to withdraw "from territories occupied in the recent conflict," no resolution calls for Israeli withdrawal from all territory, including East Jerusalem, occupied in the war.

Other media outlets which likewise corrected the false claim that U.N. Resolution 242 requires a complete Israeli withdrawal from territories captured in 1967 include the Associated Press, the International Herald Tribune (published in Israel alongside Ha'aretz), the Boston Globe, the Wall Street Journal and Reuters. Will Ha'aretz join them and set the record straight?

Posted by TS at November 10, 2009 06:30 AM


Guidelines for posting

This is a moderated blog. We will not post comments that include racism, bigotry, threats, or factually inaccurate material.

Post a comment

Remember Me?

(you may use HTML tags for style)