SNAPSHOTS-TOP.jpg

« April 2020 | Main

June 25, 2020

CNN’s Fareed Zakaria Declares That Israel Does Not Want Peace

CNN.Zak.Olmert.6.21.20.png
Fareed Zakaria and Ehud Olmert, a former prime minister of Israel (June 21 broadcast)

In the teaser at the beginning of his June 21 show “Global Public Square” (GPS), Zakaria drew this unwarranted, likely agenda-driven conclusion:

Israel's Prime Minister Bibi Netanyahu said if he was put back in office, he would annex parts of the West Bank. That dramatic act could happen just days from now. I will talk to Netanyahu's predecessor, Prime Minister Ehud Olmert, who said it is proof that Israel today does not want peace with the Palestinians.

In fact, Olmert’s assertions, as shown by CNN's transcript, fell far short of claiming that “it [annexing parts of the West Bank] is proof that Israel today does not want peace with the Palestinians.”

Zakaria, like his colleagues at CNN, can be depended upon to regularly disparage the Jewish state.

Posted by MK at 09:01 AM |  Comments (0)

June 17, 2020

Haaretz Applies Inconsistent Standards to NGOs

A news story in Haaretz's English edition yesterday applied a double standard in its treatment of NGOs ("Fearing structural collapse, Israel halts dig in East Jerusalem," page 3, and online here.)

Nir Hasson's online article cited the "right-wing, settler Elad Association." Similarly, the print edition mentions "the right-wing Elad Association."

Elad rightwing settler.jpg

In contrast, when the article mentioned "The archeological group Emek Shaveh" it did not identify the organization as "left-wing" even though it has a clear left-wing agenda. Why the double standard?

EmekShaveh.jpg

If the political leanings of one organization is mentioned, then the leanings of the opposing organization should also be mentioned. Alternatively, if Emek Shaveh's political inclinations aren't mentioned, then why insert Elad's?

Nir Hasson's Hebrew article does not include political descriptions of either organization.

See also, "Haaretz, Lost in Translation"

Posted by TS at 04:22 AM |  Comments (0)

June 02, 2020

Harper’s Magazine Echoed Palestinian Propaganda Condemning Israel And America

Writing in Harper's, Kevin Baker condemns the U.S. Middle East peace plan [“The Striking Gesture,” Easy Chair, May 2020], mischaracterizing it as, “Give up all your [Palestinian] hopes and your holiest places, embark on a terrible civil war with your brothers, hand over all your weapons …”

First, it’s not true that the Palestinians would be giving up their “holiest places.” Nowhere is it indicated in the peace plan that Muslims would lose any holy places.

Furthermore, the writer fails to inform readers why it would be dangerous to fail to limit the arming of a Palestinian state: There were the wars of 1948 and 1973 caused by attacks aimed at destroying the Jewish state by armies of Arab nations allied with the Palestinians. There was the war in 1967 precipitated by the hostile actions of Egypt, an ally of the Palestinians, endangering Israel. This had been preceded by an increase of Palestinian terrorist attacks upon Israelis.

Then, during the 1980s, 1990s and in 2000-2005, West Bank Palestinians perpetrated organized terrorist intifadas which killed over a thousand Jews.

The ongoing violence has been fueled by the Palestinian Authority's cradle-to-grave incitement of the people. For example, as the Wall Street Journal noted in 2015, “Mr. [Mahmoud] Abbas, the PA president, said the following on Palestinian television on Sept. 16: ‘We welcome every drop of blood spilled in Jerusalem. This is pure blood, clean blood, blood on its way to Allah. With the help of Allah, every martyr [murderer of Jews] will be in heaven, and every wounded will get his reward.'”

Hopefully, the next time a Harper’s writer deals with this subject matter or a similar topic, the approach will be more measured.

Posted by MK at 02:11 PM |  Comments (0)

Reuters Arabic Misidentifies Dome of Rock

The following photo and caption appeared in the Arabic version of an article by Reuters’ Stephen Farrell, published on April 24 and dedicated to the opening Friday of Ramadan in the Old City of Jerusalem:

ReutersAr dome of rock.jpg

The Arabic reads: “Jerusalem’s Al-Aqsa Mosque with the Dome of the Rock behind it – a picture from the Reuters archive.”

However, the dome shown in the back of the photo belongs to the mosque itself, while the Dome of the Rock does not appear at all in the picture as is located behind the camera.

Notably, the English version of the same article is accompanied by a different photo and does not contain the error.

Given the great importance of both buildings to Muslims worldwide, it is rather striking that editors of Reuters' Arabic service made this error. CAMERA had notified editors of the error, and yet they have failed to correct.

Posted by TS at 08:24 AM |  Comments (0)