« What's newsworthy? | Main | Gaza Mourners Exploited »

December 30, 2008

Local TV for Gazans


The New York Times and International Herald Tribune both falsely report today that Hamas' Al Aqsa TV is not broadcasting. The NYT's late print edition today states:

Electricity arrives in Gaza only a few hours a day, offering the diversion of television, but nothing local. The Hamas station was taken out by an Israeli missile and most local radio stations have closed their doors out of fear of suffering the same fate.

The IHT, owned by the Tribune, used similar wording.

In actuality, as reported by the Intelligence and Terrorism Information Center, Hamas' Al-Aqsa tv is still broadcasting. The Information Center reported Dec. 28:

Hamas's Al-Aqsa TV : Before dawn on December 28, Al-Aqsa TV station was attacked, Hamas's main propaganda tool . According to reports in the Palestinian media, no one was injured and only the building suffered damage. Broadcasting stopped for a short time and was later resumed. The station's CEO appeared in a broadcast to say that the station had moved to another location (Al-Aqsa TV, December 28).

Not to worry. Gazans still have the "diversion" of fine Hamas programming such as this clip yesterday.

Posted by TS at December 30, 2008 08:10 AM


Guidelines for posting

This is a moderated blog. We will not post comments that include racism, bigotry, threats, or factually inaccurate material.

Post a comment

Remember Me?

(you may use HTML tags for style)